Onderweg van Chassagny naar Saint Rampert D'Albon

19 augustus 2014

De dag begon met een kleine afdaling naar Givors. Dit konden we ook wel gebruiken na de inspanningen van gisteren. Een paar kilometer na Givors gaf een bordje aan, dat er een klim van 9 kilometer zou volgen. Dit hebben we geweten. In eerste instantie ging deze klim geleidelijk omhoog, om daarna weer flink te stijgen. Uiteindelijk kwamen we zelf op de Cols, de Grenouze en de Pavezin. Het laatste stuk was zo steil, dat we genoodzaakt waren om af te stappen en de laatste 500 meter lopend af te leggen. Hierna volgende een lange afdaling naar Condrieu. gelegen aan de Rhône. Dit betekende dat de laatste 25 kilometer langs de Rhône in ieder geval vlak waren. Voor Ton was dit een hele opluchting, want deze had gisteren op het laatst de kar moeten trekken en de beentjes wilden niet meer. Morgen fietsen we naar Tournon, wat 30 kilometer verderop ligt en proberen hier wat te herstellen van de inspanningen van de afgelopen dagen. Deze 30 kilometer lopen langs de Rhône en zijn vlak. Daarna komen er weer beklimmingen in het Centraal Massief en de Ardèche.

1. Martin:
    19 augustus 2014
    Toch weer een topprestatie geleverd. "De Tour is nu echt van start gegaan"met de bergetappes, zou Theo Koomen zeggen.
  2. Jacqueline Hoogland:
    20 augustus 2014
    Weer even bijgelezen...... Wat geniet ik van jullie reisverhalen en wat een prestatie!! Ik wens jullie veel succes met het fietsen door de Ardeche en Central Massif.
  3. Brigitte:
    21 augustus 2014
    Toppertjes zijn jullie wat een prestatie al dat geklim. Veel plezier nog xx