Onderweg van Dinant naar Vaux St. Anne

5 augustus 2014

Na alle perikelen van de afgelopen dagen, die gelukkig allemaal opgelost waren, gingen we vol goede moed op weg naar Bertrix. Vanuit het vertrek van het hotel moesten we gelijk flink aan de bak. De Ardennen blijken veel hoger te zijn dan verwacht. Herhaaldelijk moesten we afstappen en te voet onze weg vervolgen, maar de afdalingen logen er ook niet om. Dan moet je niet de verkeerde afslag nemen, want na een aantal supersnelle dalingen kwamen we tot onze schrik weer uit in het centrum van Dinant, alwaar we die dag gestart waren. 20 kilometer voor niets gefietst en we konden weer opnieuw beginnen. Ton weet nu weer wat "lood in je schoenen" betekent. Uiteindelijk nog 45 kilometer gefietst en gestopt bij een café brasserie in Vaux St. Anne. Hier gevraagd of we langs de route een overnachting konden vinden. Het schetst onze verbazing, dat zich achter het café een prachtige bed&breakfast aanwezig was. Vanaf 15.30 - 20.00 zijn we lekker op het terras blijven zitten, onder het genot van een biertje en heerlijke tonijnsalade. Dit maakte de dag weer helemaal goed.