Onderweg van Vendieres naar Vincey

9 augustus 2014

Vandaag lekker vlak gefietst langs de Moezel richting Nancy. Af en toe moeten we nog zoeken naar de richting, met name als er een fietspad komt en deze moeilijk te vinden is. Dit zijn dan ook  fietspaden van grind. Ja, deze kom je ook op de route tegen. Het fietspad langs de Moezel naar en vanaf Nancy is prachtig en vlak. Wat is er mooier dan Nancy binnen komen via Porte de la Craffe en neerploffen bij een eetgelegenheid, waar we onze eigen salade kunnen samenstellen. Omdat we er pas 45 kilometer op hebben zitten, besluiten door te gaan naar Flavigny. Hier aangekomen geen hotel te bekennen en de volgende 30 kilometer ook niet. Aangekomen in een wat grotere plaats Charmes, blijken de hotels opgeheven of vol te zitten. Op aanraden van enkele oude dametjes op een bankje in het park en een aardig meisje, bleek onze laatste hoop op 3 kilometer afstand in Vincey te liggen. Inmiddels was het 19.30 en hadden we er 90 kilometer op zitten. Daar aangekomen bleek het een schitterend hotel te zijn. Gelukkig waren er kamers vrij en we besluiten de volgende dag een rustdag te nemen.
Zondag lekker uitgeslapen, Odette gezwommen, Ton uitzending gemist gekeken en onze kleren gewassen. Ton zijn dag kan niet meer stuk, vooral omdat zijn cluppie Feijenoord gewonnen heeft. In de avond is alles uitgestorven in de naburige dorpen. Bij een Boulangerie kunnen we gelukkig nog iets te eten krijgen. Dit is dan ook, uitgezonderd de cafe's, het enige wat open is. Maandag vervolgen we onze route.

1. Martin:
    10 augustus 2014
    Ton doet het beter dan F uit R
  2. Marianne:
    10 augustus 2014
    Leuk om jullie reisverslag op deze manier te volgen! Petje af hoor
  3. Linda:
    11 augustus 2014
    zowel in Rotterdam als in Amsterdam waren ze blij. Succes weer vandaag!
  4. Corrie Brakhoven:
    11 augustus 2014
    Goedemorgen Ton en Odette, blijf het een hele onderneming vinden maar petje af voor jullie. Zo na de rustdag van gisteren vandaag weer lekker verder geniet ervan fijne dag